Súčasťou podania sú dokumenty:
- Prevádzkový poriadok - vypracovať a predložiť na schválenie príslušnému regionálnemu úradu verejného zdravotníctva pre zariadenia spoločného stravovania,zdravotnícke zariadenia a zariadenia v kompetencii odboru hygieny životného prostredia a zdravia. Zariadenia odboru hygieny životného prostredia a zdravia:
- zariadenia sociálnych služieb v ktorých sa poskytuje pobytová forma sociálnej služby - náležitosti prevádzkového poriadku ubytovacích zariadení určuje vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 259/2008 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na vnútorné prostredie budov a o minimálnych požiadavkách na byty nižšieho štandardu a na ubytovacie zariadenia
- prírodné a umelé kúpaliská – náležitosti prevádzkového poriadku určuje vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 308/2012 Z. z. o požiadavkách na kvalitu vody, kontrolu kvality vody a o požiadavkách na prevádzku, vybavenie prevádzkových plôch, priestorov a zariadení na prírodnom kúpalisku a na umelom kúpalisku
- pohrebné služby, krematóriá a priestory balzamovania a konzervácie ľudských pozostatkov - náležitosti prevádzkového poriadku určuje zákon č. 131/2010 Z. z. o pohrebníctve
- Dokumentácia s opisom činnosti, ktorá je predmetom návrhu na posúdenie (opis činnosti s konkretizovaním druhu a rozsahu činnosti, popis prevádzky a posudzovaného pracoviska - dispozičné členenie, posudok o riziku, zásobovanie vodou, kanalizácia, likvidácia odpadu, vetranie, osvetlenie, vykurovanie, zariadenia na osobnú hygienu zamestnancov, projektová dokumentácia, strojno-technologické zariadenie, svetlotechnický posudok, výsledky (protokoly) meraní faktorov práce a pracovného prostredia a pod.)
Dokumenty je potrebné vložiť ako prílohy pri predkladaní návrhu na uvedenie priestorov do prevádzky na príslušný regionálny úrad verejného zdravotníctva.
Poznámka:
Ak schválenie vyžaduje objektivizáciu faktorov životného prostredia alebo pracovného prostredia, žiadateľ predloží návrh na uvedenie priestorov do skúšobnej prevádzky (bez posudku o riziku), v rámci ktorej sa zabezpečí objektivizáciu faktorov práce a pracovného prostredia, posúdenie rizika a kategorizáciu práce z hľadiska zdravotných rizík.
V súlade s § 63d ods. 2. zákona č. 355/2007 Z. z. je zamestnávateľ povinný zabezpečiť posúdenie zdravotného rizika (posudok o riziku) a vypracovanie kategorizácie práce z hľadiska zdravotných rizík najneskôr do 4 mesiacov od začatia svojej činnosti.
Posudok o riziku je teda povinnou prílohou návrhu na uvedenie priestorov do prevádzky, ale môže byť predložený neskôr ako návrh.
Bližšie informácie k posudku o riziku s kategorizáciou prác z hľadiska zdravotného rizika pre faktory práce a pracovného prostredia, ktoré sa na danom pracovisku vyskytujú nájdete o službe nájdete vdetailnom popise služby.
V prípade, chýbajúcej prílohy alebo iných nedostatkov v žiadosti, budete o tejto skutočnosti upovedomený obdržaním „Výzvy na odstránenie nedostatkov podania“, s vydaním rozhodnutia o prerušení konania. Ak nebudú nedostatky odstránené v určenej lehote, konanie bude ukončené vydaním „Rozhodnutia o zastavení konania“.